top of page

VILKÅR OG BETINGELSER

ReShop sine vilkår og betingelser

Bestilling

Ønsker du å leie hylleplass hos ReShop, skjer dette gjennom hjemmesiden www.reshop.no. Hyller kan leies for så mange uker du ønsker, men minimum to uker. Det er alltid mulig å forlenge leieperioden dersom det er ledige hyller, og dette må gjøres senest fem dager før leiekontrakten går ut. Forlengelse gjøres på reshop.no under din bruker.

Angrerett og reklamasjon

Ønsker du å benytte deg av angreretten, gjelder denne i 14 dager etter at du har booket en hylle. Du må da fysisk møte opp i butikken og vil få refundert det gjeldende beløpet. Hvis du har leid en hylleplass hvor leieperiodens start er mindre enn 14 dager etter at leien ble bekreftet, fraskriver du deg angreretten.

Omsetningsleie og hyllepris

18 % omsetningsleie fratrekkes det samlede salget før utbetaling til selgeren. Dette skjer den siste dagen i hver måned. Priser for leie av hylleplass finnes på hjemmesiden.

Drive forretning fra hylle

Hvis du ønsker å drive forretning gjennom leie av hylle hos oss, er du velkommen til det. Du er imidlertid selv ansvarlig for å rapportere korrekte opplysninger til Skatteetaten. Dersom du leier en hylle med intensjon om å drive forretning, må du ta direkte kontakt med ReShop på forhånd.

Betalingsmuligheter

Leier du hylle via nettsiden vår, reshop.no, har du mulighet til å betale med kort. I butikken kan man betale med kort.

Bytte og retur av varer

ReShop er en videreformidler av salg mellom privatpersoner. Det er ikke mulig å bytte eller returnere kjøpte varer.

Hva kan du ikke selge hos oss?

  • Varer fra nettsider som Temu, AliExpress o.l.

  • Illeluktende klær

  • Brukt undertøy

  • Defekte varer – sjekk at varen fungerer før den selges hos oss

  • Falske merkevarer

Dersom en vare har mindre mangler som ikke påvirker bruken, kan den selges, så lenge dette er merket i beskrivelsen.

Varer med feil eller mangler kan selges, men dette SKAL oppgis i varebeskrivelsen, og prisen skal gjenspeile dette. Overtredelse av dette vil føre til fjerning av varen uten varsel.

I LEIEPERIODEN

Oppstart

Når du har betalt og leid en hylle, registrerer du varene dine på nettsiden. Du kan komme én time før stengetid dagen før leieperiodens start for å sette opp innholdet i hyllen din.

Alle som leier hylleplass må henvende seg i kassen og fremvise legitimasjon før de får lov til å henge opp varer. Dersom du ikke har mulighet til å komme én time før, kan du også komme første dagen av leieperioden. Har du ikke satt opp innholdet i hyllen på de angitte dagene, har ReShop rett til å leie ut hylleplassen til noen andre uten refusjon.

Det er ikke mulig å flytte på hyllene. Ingenting skal festes til hyllen, men du kan henge opp informasjonsskilt på klypen på hyllen. Du skal kun plassere varer på din egen hylle.

ReShop har rett til å fjerne feilplasserte varer uten varsel. Vi kan også velge ut varer fra alle hyller for utstilling for å oppnå bedre salg.

Når du ankommer butikken, vil du få utlevert prislapper (for dine registrerte varer), kleshengere, størrelsesperler og annet nødvendig utstyr.

Påfyll av varer/klær

Du kan følge med på nettsiden for å se hvilke varer som er solgt. Dersom du ønsker å fylle på, registrerer du varene på nettsiden og fyller på i butikken. Vi hjelper deg med å skrive ut prislapper når du kommer til butikken.

Sikkerhet

Alt tyveri vil bli politianmeldt.

ReShop er ikke ansvarlig for tyveri, ødelagte eller mistede varer. Vi er heller ikke ansvarlig eller erstatningspliktig ved brann eller vannskader. Ønskes det forsikring for hyllen, må dette ordnes privat.

Eiendomsrett

Hylleleier er selv ansvarlig for eiendelene sine og har rett til å selge varer fra hyllen. Upassende varer er ikke tillatt å selge hos ReShop. Er du i tvil, spør personalet. Overtredelse av dette vil føre til fjerning av varene uten varsel.

Prismerking

Når du booker en hylle hos ReShop, registreres alle varene på nettsiden. Det er viktig å gi en grundig beskrivelse av varen for å unngå svindel.

Eksempel:
✔ «Gul Kosta Boda-vase, 13 cm høy»
✔ «Lilla regnkåpe med hvite blomster , str. M»

En detaljert varebeskrivelse gjør det også enklere for deg å holde oversikt over solgte varer på nettet. Alle varer må merkes med en strekkode som skrives ut i butikken.

Endring av pris på varer

Ønsker du å endre prisen på en eller flere varer under leieperioden, kan du gjøre dette på din bruker på nettsiden. Deretter må du skrive ut en ny prislapp og feste den til varen.

Merk: Det er kun mulig å redusere prisen. Dersom du ønsker å øke prisen, må varen registreres på nytt.

Rabatt på hylle

Ønsker du å ha salg på hyllen din, kan du velge mellom 25 % og 50 % rabatt. Dette gjøres på nettsiden. Rabatt registreres hos ReShop, som henger opp rabattskilt hver morgen ved åpningstid.

Varer uten prislapp/strekkode

Varer som har mistet prislapp eller strekkode, eller varer som dukker opp i butikken etter endt leieperiode, blir plassert på et eget område i butikken.

Varene oppbevares i 14 dager og vil deretter tilfalle ReShop, som kan donere eller selge dem.

Orden og påfyll i hylle

For å øke salget er det viktig at hyllen din ser ryddig og innbydende ut. Ikke overfyll hyllen – fyll heller på etter hvert som varer blir solgt. En ryddig hylle selger bedre.

NÅR LEIEPERIODEN ER OVER

Nedpakking

Innholdet i hyllen skal pakkes ned senest én time før stengetid på leieperiodens siste dag. Du må fremvise legitimasjon ved nedpakking.

Dersom du ikke har mulighet til å pakke ned selv, kan du bestille nedpakking av personalet for kr 250kr ved å kontakte butikken via telefon.

Dersom hyllen ikke er tømt i tide, vil det påløpe et gebyr på kr 450 for nedpakking av personalet uten avtale. Varene oppbevares i to uker, før de tilfaller ReShop. Eventuelle gebyrer trekkes fra din ReShop-konto.

Utbetaling

Opptjente midler utbetales én gang i måneden, den siste dagen i måneden. Dersom denne dagen ikke er en bankdag, utbetales pengene førstkommende bankdag.

Payment Methods
bottom of page