top of page
FAQ
-
Når blir salgsfortjenesten utbetalt?Vi utbetaler opptjent fortjeneste én gang i måneden: Salg fra 1.–30./31. utbetales den 15. i påfølgende måned. Du kan enkelt holde oversikt over utbetalinger og saldo på din kundeprofil.
-
Hva innebærer 18 % provisjon?For hver vare du selger, går 18 % av salgssummen til ReShop, mens du beholder 82 %.
-
Kan jeg fylle på med flere varer i leieperioden?Ja, du kan fylle på med nye varer når som helst i leieperioden, så lenge det er plass på standen din. Vi anbefaler sterkt å ikke ha for mye på din stand, da det blir fort rotete. Ryddige stands med få ting/klær selger bedre. Derfor bedre å fylle på etterhvert.
-
Hvordan logger jeg inn etter at jeg har booket en stand?Første gang du skal logge inn på kundeprofilen din, går du til "Logg inn" og velger "Opprett konto". Du vil da motta en engangskode på e-post, som du bruker for å sette et passord.
-
Hva kan jeg selge?Du kan selge ting og tang, klær, verdigjenstander og større gjenstander. Du kan selge alt som er helt, rent og i god stand. Klær med flekker eller småfeil kan også selges, men må merkes tydelig og prises vesentlig lavere enn nye varer. Hør med oss i butikken for råd hvis du er usikker.
-
Kan jeg gi rabatt eller endre pris?Ja, du kan sette rabatt på standen din via kundeprofilen din. Rabatten aktiveres, og vårt personale henger opp rabattskilt neste virkedag. Du kan også justere prisen på enkeltvarer i kundeprofilen din. Deretter kan du komme til butikken og feste på nye prislapper.
-
Hvem bestemmer prisen på varene?Du setter prisen selv! Tenk på hva du selv ville vært villig til å betale for varen i en bruktbutikk. Vi anbefaler ca. 1/3 av nypris hvis varen er i god stand. Populære merkevarer og samleobjekter kan prises etter markedsverdi.
-
Har ReShop kleshengere?Ja! Lån av kleshengere er selvfølgelig inkludert i standleien.
-
Hvor mye kan jeg ha på mitt stand?Du bestemmer selv hvor mye du vil ha på ditt stand. Husk at for mange varer kan gjøre det vanskelig for kundene å se alt. Det kan derfor være lurt å fylle på jevnlig i stedet for å overfylle. Du kan følge med på «Min butikk» for å se hva som er solgt, og fylle på så ofte du vil gjennom hele leieperioden!
-
Hva skjer hvis jeg ikke rekker opprigg eller nedrigg av min hylleplass til avtalt tid?Vi forstår at hverdagen kan være hektisk! Hvis du ser at du ikke rekker å pakke ned til avtalt tid, ta kontakt med oss på telefon. Det er en avgift på 200,- for avtalt nedrigg. Hvis vi ikke får beskjed, vil hyllen bli pakket ned, og det vil bli trukket 400,- fra din konto. Se våre vilkår og betingelser på nettsiden for mer informasjon.
-
Kan jeg bytte eller returnere varer jeg har kjøpt i butikken?Generelt sett tilbyr vi ikke bytte- eller returrett på varer kjøpt hos oss, da vi fungerer som en formidler mellom privatpersoner. Det er derfor viktig å være nøye med kjøpene og sjekke klærne for eventuelle feil eller mangler før du kjøper. Det finnes et unntak: Hvis du kjøper en vare som er defekt eller ikke fungerer som forventet, kan du få pengene tilbake. For dette må du komme tilbake til butikken innen én uke.
-
Kan jeg endre pris på varene mine?Ja, du kan sette rabatt på hele hyllen din. Dette gjør du enkelt selv via "Min butikk" under "Bookinger", hvor du kan velge mellom 25 % og 50 % rabatt. Om du ønsker å endre pris på enkelte varer, kan du også gjøre dette. Gå til "Min butikk", finn listen over varene dine, og juster prisen på de varene du ønsker å redusere. Deretter må du komme til butikken og printe ut de nye prislappene og feste dem på varene. Merk: Hvis du ønsker å øke prisen på en vare, må du legge inn varen på nytt.
-
Må jeg betale skatt på varene jeg selger?Nei, du trenger ikke å betale skatt på salg av private eiendeler.
-
Er det noe jeg ikke kan selge i butikken?Varer som har sterk lukt, store flekker, hull eller skadet kan ikke selges hos oss. Hvis et plagg har mindre skader eller mangler, ønsker vi at du beskriver dette i produktbeskrivelsen. For eksempel: «Rød H&M T-Skjorte. NB: Har et lite hull». Dette gir kundene tydelig informasjon om hva de kjøper.
-
Hva får vi når vi leier en stand og leverer varene våre?Når du kommer med klærne dine, får du følgende: Prislapper med strekkoder for varene dine, som blir automatisk registrert når du legger dem inn. Størrelsesperler til kleshengerne for enkel merking. Klyper til å feste klær, for eksempel bukser, på kleshengere. Tilbehør som ark, penner, tusjer, saks og tape til dekorering av standet ditt.
bottom of page